Welke keuzes kan je maken als consument in het woud van groene claims die je tegenkomt in de winkels? Hoe onderscheid je greenwashing van echt impactvolle keuzes? Tijdens deze Masterclass leer je een hoop handige principes en een keur aan praktijkvoorbeelden die je helpen bij echt groene keuzes, handvatten die vanaf nu helpen bij het maken van keuzes als je weer voor een schap staat.
Hilde Beugelink werkt als consultant bij SUPZero, dat producenten en retailers helpt bij het implementeren van nieuwe groene concepten zoals verpakkingsvrij winkelen of het opnieuw bedenken van bestaande producten maar met minimale belasting voor de planeet. Ze werkt ondermeer aan concepten voor Albert Heijn, Beiersdorf, bekende kwekers en toeleveranciers in van Doe het zelf ketens. Verder is ze als adviseur betrokken bij Stichting Zero Waste Nederland. Lees meer op www.supzero.nl
We zijn te gast bij een wel heel passende locatie, die van The Blue Marble, een nieuw cooperatief platform voor wereldverbeteraars. Leden van de coöperatie komen allemaal uit de nieuwe duurzame wereld; reclame mensen, event management, community building, innovatie, coöperatie en Retail.
Omdat er zoveel mooie nieuwe merken en initiatieven zijn werd het tijd om ze allemaal een platform te geven. Want: iedereen wil verduurzamen en betere keuzes maken, …maar hoe dan? Welnu daar gaan wij jullie bij helpen. Het gaat niet over leuke kleine lieve duurzame prularia maar het leven zelf. Over energie, je huis, kleding, voeding, gezondheid, wc papier. Wij willen jullie gids zijn in een oerwoud van roeptoeters en greenwashing. Meer lezen: https://thebluemarble.nl